کارشناسی ارشد حسابداری

کارشناسی ارشد حسابداری

>>دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی <<
کارشناسی ارشد حسابداری

کارشناسی ارشد حسابداری

>>دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی <<

همایش حسابداران انضباط مالی، آرامش اجتماعی در دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا(س) با همکاری دانشگاه تهران، انجمن های علمی حسابداری و انجمن های حرفه ای حسابداری و حسابرسی و با حمایت شرکت های بزرگ به مناسبت گرامیداشت هفته حسابداری، همایش ملی "حسابداران: انضباط مالی، آرامش اجتماعی" را در روز پنج شنبه 14 آذرماه 1392 برگزار می نماید. در این همایش خدمات حسابداران از جنبه های اطلاعاتی، قراردادی، کنترلی و نظارتی و پیامدهای آن برای جامعه بشری بحث و گفتگو می شود.

در این همایش نقش هایی که حسابداری می تواند در تنظیم قراردادها و نیز کنترل ریسک های اخلاقی و گزینش نامطلوب  داشته باشد و نهایتاً موجب آرامش خاطر طرف های قراردادی شود و نیز انضباطی که در دولت و سازمان های غیر انتفاعی ایجاد می کند، برجسته خواهد شد.

رحمانی مدیر گروه حسابداری دانشگاه الزهرا(س) و دبیر همایش گفت اساتید دانشگاه و بزرگان حرفه در این همایش به هم اندیشی و هم فکری در مورد خدمات حسابداران و حسابرسان و چگونگی بهبود و اثر بخشی آن خواهند پرداخت و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حسابداران جوان فرصت تبادل نظر و بهره‌مندی از تجارب و اندیشه ها و دیدگاه پیشکسوتان را خواهند داشت.

محورهای اصلی همایش شامل حسابداران و کارکرد اثربخش بازار سرمایه، حسابداران و کارکرد موثربازار پول، حسابداران و کارکرد اثربخش سازمان های دولتی، حسابداران و روابط اثربخش شرکت ها با تامین کنندگان کالاها و خدمات و کارکنان، حسابداران و روابط اثربخش شرکت ها با مشتریان، حسابداران و بازار کار مدیریتی، حسابرسی و اطمینان بخشی به طرف های قراردادی، حسابداری مدیریت و انضباط شرکتی، حسابداری دولتی، کنترل بودجه ای و انضباط مالی، حسابداری دادگاهی و عدالت، رویکردهای قراردادی و اجتماعی در آموزش حسابداری، حسابرسان داخلی و ارزش آفرینی، و حسابداری، دموکراسی و پاسخگویی می باشد.

به گفته رحمانی حسابداران و حسابرسان منشا خدمات ارزنده ای به بخش های دولتی، اقتصادی و عمومی هستند و هر جا از این متخصصان استفاده نشده است خسارت ها و خسران هایی ایجاد شده است. حسابداران به شفافیت فعالیت های مالی و اقتصادی و آرامش جامعه کمک می کنند که این ها لازمه توسعه و پیشرفت اقتصادی است. حسابداری با پاسخ خواهی و پاسخگویی که بخشی از فرآیند دموکراسی است عجین است و عجب نیست که این دانش و حرفه در جوامع دموکراتیک از جایگاه ویژه ای برخوردار است. حسابداران در افق ایران 1404 و نیز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیز نقش ها و مسئولیت های ویژه ای دارند. شناساندن این خدمات به جامعه در درجه اول وظیفه خود حسابداران می باشد و این همایش گامی در این راستا می باشد. جذب استعدادهای برتر و نخبگان برای تحصیل و تدریس و کار حرفه ای در این رشته نیز ایجاب می کند که انجمن های علمی و حرفه ای و دانشگاه ها حسابداری را به نحو شایسته معرفی کنند.

بر این اساس مسابقه مقاله نویسی نیز با عنوان" چگونه حسابداری و حسابرسی موجب انضباط مالی و آرامش اجتماعی می شود؟" برگزار می شود. از دانشجویان و حسابداران جوان تقاضا شده است برای پاسخ به سوال حوزه های مختلف کاربرد حسابداری مثل خانواده، بنگاه های خانوادگی کوچک، متوسط و بزرگ، سازمان های دولتی و غیرانتفاعی و ... و در بازارهای مختلف مثل بازار کار، کالا و خدمات، بازار مدیریت، بازار سرمایه، بازار پول را مورد توجه قراردهند و مثال ها و نمونه های واقعی هم ارائه کنند. این مقالات پس از بررسی در قالب مجموعه ای به صورت الکترونیکی منتشر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد